Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Wedding tickers

Daisypath Wedding tickers

Thursday, December 24, 2009

FYP atau memasak?

korang suke memasak tak?
aku?
aku x suke..serius!
aku lebih suke *sangat suke sebnarnye* mengemas dari memasak
tapi kadang2 bile angin bertiup arah lain,aku suka juga memasak.
tapi bergantung kepada jenis masakan jugak kot..
*bergantung pada betapa simple nye masakan tersebut sebenarnyacth : jenis2 kek,spagethi*
hehe..
mak aku pun x berapa suka bila aku memasak.
bukan x suka masakan aku ya kawan2..jangan salah faham..masakan aku masih boleh dipuji lagi..
cumanya,kalau masa memasak itu sepatutnya setengah jam,tapi bila aku yang masak,boleh jadi 2 jam lamanya!
cmne boleh jadi 2 jam?sebab :

- potong bawang > basuh pisau,cutterboard..
- potong sayur > basuh pisau,cutterboard..
- siang ikan > 2x basuh pisau,cutterboard..
-...............................................................................
- masukkan rempah tumis dalam kuali > basuh pinggan bekas rempah,lap2 sekeliling meja dapur..
-.................................................................................

mak aku pulak x sabar2 nak habiskan sesi memasak sebab nk tengok drama mexico kegemarannya..
memang rimas lah tengok aku memasak macamtu..
tak siap2!

tukar topik lain plak..
sekarang ni aku sedang sibuk *betul2 sibuk* buat FYP
secara am-nya,FYP aku adalah tentang glaze..
xpasti pulak aku makna dlm bahasa melayu nye..
kami bermain2 dgn powder2 seperti palm ash *abu kelapa sawit*, kaolin,feldspar dan dolomite..
ape kaitan nye dengan memasak ye?
tengok gambar2 di bawah okeyh~


aku sedang mengayak
*sebenarnya kami perlu ayak aka sieve menggunakan sieve machine.tapi..malas nk booking*

memek sedang mem-blender
*sebenarnya,kami perlu menggunakan mesin-petah-name-die.tapi..mesin tu sgt leceh!*

macam memasak bukan?
selepas ayak dan blender,kami mix semua rempah diatas,kami letakkan atas tile masukkan dlm furnace.
tengok,macam buat kek kan?
haha..

btw,ade lagi gmbar2 kegilaan sepanjang buat fyp..
layan~~~

tengok,kami buat mesin tu mcm cermin nk amek gmba plak~

sebelum pegi lab,tiap2 hari kne amek mood!


kalau da tensen xdpt result yg sepatutnye..mcm nilahh

ni da tensen sgt neyh!


2 warna pelangi!:

Bajet said...

Aku suka makan. Hahaha

oniechan said...

haha..ko memang! seb bek kurus cm aku gak..

 
Blog Template by Delicious Design Studio